3 Kasım 2012 Cumartesi

Himoto Centro / Mastadon incelemesi (Bölüm 1 - kutudan çıkanlar)

Himoto Centro, Himoto Mastadon, Maverick ION XT, Maverick ION MT... hepsi aynı RC aracın farklı versiyonları. Tekerleri ve gövdeleri farklı sadece. Önce Maverick ION MT alacaktım Bunlardanistiyorum.com'dan. Sonra Himoto modelleri Türkiye'ye geldi. Araştırdım, aralarında fark olmadığını söylüyordu herkes. Ama birinin fiyatı 200 TL iken diğerin fiyatı 320 TL idi. Himoto Mastadon almaya karar verdim, o da stoklarda kalmamış. Pek bir talep var anlaşılan. Ben de bir Himoto Centro aldım.





Himoto Centro, 1/18 ölçekli 4WD kullanmaya hazır bir uzaktan kumandalı off-road araç. Maverick modellerine göre daha ucuza satılıyor, fiyatı 200 TL. Daha önce Losi Mini High Roller'dan bahsetmiştim size. O model 2WD idi. Yani sadece arkadaki iki tekerini döndürüyordu motoru. Centro'da ise dört teker de dönüyor. Losi biraz daha pahalıydı, indirimde iken bile 250 TL civarında fiyatı vardı.





Himoto Centro ucuz bir RC araç. Ucuz ise adi midir? Belli olmaz, kimileri ilk günden kırdığını söylüyor, kimileri ise yerden yere vurduğu halde zarar gelmiyor. Ancak ucuz olduğu kutusundan anlaşılıyor. Kutunun dışı bile "Ben ucuz bir RC arabayım" diyor. İçinden çıkan kullanma kılavuzu yeterince bilgi vermiyor. Pek çok model için tek bir kılavuz hazırlayıp bütün modellerin kutularına koymuşlar sanırım. Türkçe kullanma kılavuzu zaten yok (Losi'de de yoktu). Aracın sadece ön tarafı kutuya bağlıydı, arka taraf boşta duruyordu. Şarj cihazı da alttaki bölmede serbest bir şekilde dolaşıyordu. Hatta kutunun bir köşesi de hafifçe ayrılıyor, kutusu bile sağlam değil yani. Kumandasının plastiği falan da pek kaliteli değil.



7.2V 800mAH NiMH pili cihazın içinde takılı geldi. Kumanda için ise pil koymamışlar ama önemli değil, 4 adet kalem pil ile çalışıyor.

Bir sürü kötü şey mi söyledim sizce? Kutu kötü olabilir ama, ucuza aldık değil mi? İşlevine bakmak lazım biraz da. Bölüm 2'de Himoto Centro ile ilgili ilk izlenimlerimi yazacağım ve daha fazla fotoğraf paylaşacağım inşallah.

Yazının devamını okumak için tıklayınız: Himoto Centro İncelemesi Bölüm 2

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...