6 Kasım 2012 Salı

Himoto Centro / Mastadon incelemesi (Bölüm 2 - felaket)

Geçen günlerde Himoto Centro'nun kutusundan çıkanları yazmıştım. Himoto Centro'nun kutusu pek kaliteli bir ürün satın aldığınız hissi yaşatmıyordu. Ama aracın kendisi kaliteli olsa yeterli olacak diye düşünüyordum.





İlk denemelerimde aracın Losi Mini High Roller'dan daha hızlı gittiğini gördüm. 4WD olduğu için engelleri de daha kolay aşıyor. Kumandası 2.4 GHz. Uzak mesafelere kadar çekiyor. İlk çalıştırmamda karşılaştığım tek sorun kumandasının hassaslık konusunda biraz zayıf olması oldu. Losi ile daha hassas dönüşler yapabiliyordum. İstersem oldukça yavaş gidebiliyordum. Himoto Centro ise, "hızlı, ya da daha hızlı" gidiyor.



Daha doğrusu gidiyordu! Aracı ikinci kez çalıştırdığımda kumandası ile eşleşmesi konusunda bir problem yaşıyor gibiydi. Yere koyduktan iki dakika sonra ön tekerleklerin sağa ve sola dönmemeye başladığını fark ettim. Himoto markası benim için 200 TL'lik bir felaket oluyordu sanırım. Evet, iki-üç sefer ters döndü; evet, iki sefer kaldırımın kenarına çarptı, ama bunlar hafif kazalardı. Duvara doğru sürmedim aracı. Ama toplamda 25 dakikasını doldurmamış bir araç hemen nasıl sorun çıkartabilir ki?



Görünüşe göre bir kırık parça yok ama, servo çalışmıyor. Bunlardanistiyorum.com'dan almıştım aracı. Bir e-posta gönderdim Cumartesi gecesi, Pazartesi günü beni cep telefonumdan aradılar. Aracı çarpıp çarpmadığımı sordular. Durumu anlattım, ama sanırım hatanın bende olduğunu düşünüyorlar! Himoto markasının diğer modellere göre daha ucuz olduğunu ve bunun da bir sebebi olduğunu söylediler. Geri göndermem halinde servisin gerekli kontrolleri yapacağını, üründe bir hata varsa düzeltileceğini, kullanıcı hatası varsa ücret karşılığı tamirat yapılacağını söylediler. "Peki" dedim, ne diyeyim.

Şimdi, elbette ben Himoto markasından bir Losi kalitesi beklemiyordum. Almadan önce araştırmamı da yaptım. Kimisi Centro/Mastadon modellerinin çok sağlam olduğunu söylüyordu, kimisi de parçalarının kolay kırılabildiğinden bahsediyordu. Ancak doğrusu bu kadar da kolay sorun çıkacağını hiç düşünmemiştim. Off-road diye satılan bir araç ilk günden arıza çıkartıyorsa, bunun sebebi ister ürünün kendisinden kaynaklı olsun, ister kullanıcı hatası, ortada bir gariplik yok mudur? Kaldı ki ben Himoto Centro'yu tepelerden falan zıplatmadım. Ne yüksekten yere düştü, ne son sürat duvara çarptı.

Himoto Centro ve Mastadon modelleri şu anda 200 TL'lik bir risk. Maverick'in benzer (ve daha pahalı) modellerinde de aynı sorunlar olabilir, zira araçların içi birebir aynı gözüküyor. Uygun fiyatlı RC hayalimiz suya düştü. Sizleri de Himoto markasına yönlendirdiysem, özür dilerim. Böyle olacağını ben de tahmin etmemiştim. Bakalım Bunlardanİstiyorum ne yapacak, hatayı kime bulacak? (Yazının devamını okumak için tıklayınız: Himoto Centro İncelemesi Bölüm 3)

Sizi bozuk Himoto marka off-road RC aracımın fotoğrafları ile başbaşa bırakayım:













My Himoto Centro / Himoto Mastadon review summarized for English readers: It was fun until the 25th minute. No rough driving, no bashing, no driving up to a wall at full speed but the servo stopped working in the first day that I started using my brand new RC car. I'm very disappointed. Any Himoto employee who wants to contact me may send an email to modelarabadelisi@gmail.com or leave a comment below.

Yazının devamını okumak için tıklayınız: Himoto Centro İncelemesi Bölüm 3

4 yorum:

  1. Servonun çalışmamasının nedeni büyük ihtimalle esc/receiver bloğunun altındaki servo girişinden kaynaklanıyor (bu araçta başıma geldi).Yerinden çıkmış olabilir 35tl masraf nasıl çıktı anlamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmed Uğur,

      Sanırım servoyu değiştirmişler, 35 TL masraf ondan kaynaklanıyor olsa gerek.

      Yorum için teşekkürler.

      Sil
  2. Sağa sola çekme sorununu çözebildiniz mi aynı sorun bendede var naptıysam gene olmadı çekme yapıyor.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Ahmed Bey. Ben de çözemedim ama bir süredir aracı kullanmıyorum. Yakında yeniden denemeyi düşünüyorum, bir gelişme olursa buraya yazayım inşallah.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...